فواید پوکه معدنی برای باغ

فواید پوکه معدنی برای باغ

فواید پوکه معدنی برای باغ چیست ؟ این یک ماده تکه تکه است که در طی یک فوران آتشفشانی منشأ می گیرد . می تواند ترکیب شیمیایی، اندازه قطعه و پراکندگی متفاوتی در محیط داشته باشد. قطعاتی از مواد پراکنده شده در هوا در طی یک پدیده فوران نیز به عنوان پوکه معدنی تعریف می شوند .

پوکه معدنی به طور کلی نوعی تفرا است، یعنی یک ماده سنگی که در طول یک فوران آتشفشانی به زمین می‌افتد . واژه پوکه معدنی از لاتین گرفته شده و در لغت به معنای سنگ های کوچک است . اندازه آنها از ۲ میلی متر تا ۶۴ میلی متر متغیر است. آنها می توانند از چندین نوع تفرا، از جمله سرباره ، پوکه ، یا رتیکولیت تشکیل شوند .

پوکه معدنی ها از قسمت های ریز خاکستر تشکیل شده اند که در انفجار با هم ترکیب می شوند. در طی این پدیده، خاکستر به دلیل تأثیر رطوبت و نیروهای الکترواستاتیک، ذرات گردی را تشکیل می دهد .

برای افراد ناآشنا، پوکه معدنی آتشفشانی سنگی است که از فوران های آتشفشانی سرچشمه می گیرد،  شکننده با رنگ قهوه ای یا مایل به قرمز ، سرشار از نمک های معدنی . دقیقاً برای این عناصر اگر در باغچه یا تراس به عنوان مالچ ، روی سطح یا به عنوان زهکشی برای سبک کردن بستر در حال رشد، داخل گلدان یا در زمین استفاده شود بسیار مفید است

تمام فواید پوکه معدنی برای باغ و نحوه استفاده از آن

فواید پوکه معدنی

وقتی از باغبانی ارگانیک صحبت می کنیم ، تا حدی در مورد سلامت گیاهان کشت شده صحبت می کنیم . از طرفی کیفیت خاکی که آنها را در آن پرورش می دهیم را می یابیم. دومی باید بارور و غنی از مواد آلی باشد . علاوه بر این، باید تعادل صحیحی از نمک های معدنی داشته باشد که به آرامی در طول زمان حل شده و به گیاهان منتقل می شود.

ادغام دوره‌ای خاک با نمک‌های معدنی، مواد مغذی موجود در آن را افزایش می‌دهد و باعث رشد سالم گیاهان میزبان می‌شود. در واقع، یکی از کارهایی که آنها نمی توانند انجام دهند، تولید مواد معدنی مورد نیاز برای توسعه آنهاست. غنی سازی تخت باغ خود با مکمل های معدنی یک راه عالی برای بهبود حاصلخیزی خاک است .

مواد معدنی سنگ برای رشد ارگانیک و متعادل گیاهان مهم هستند . اما همه سنگ ها ترکیب یکسانی ندارند. سنگ‌های آذرین ناشی از آتشفشان‌ها، مانند بازالت، بیشترین میزان مواد معدنی را دارند. در نتیجه، آنها بیشترین مزایا را هنگام به کارگیری در این زمینه ارائه می کنند.

ریشه های گیاه به طور مداوم مواد معدنی را از خاک اطراف خود می گیرند. با گذشت زمان این فرآیند دسترسی طبیعی مواد معدنی و مواد مغذی قابل استفاده را کاهش می دهد. با افزودن گرد و غبار سنگ های آتشفشانی به خاک یا پوکه معدنی آتشفشانی ، حیات و مواد مغذی را به خاک باز می گردیم. از آنجایی که سنگ به تدریج به تجزیه خود ادامه می دهد، مواد مغذی  جدیدی در  اختیار ریشه گیاه قرار می گیرد  .

گیاهانی که دارای املاح معدنی فراوان هستند، سالم تر و با مشکلات کمتری رشد می کنند، ساختار اساسی آنها بهبود و تقویت می شود، علاوه بر این، مقاومت بیشتری در برابر آفات و بیماری ها خواهند داشت . در مورد سبزیجات یا گیاهان خوراکی مانند میوه ها، طعم بهتر و ارزش غذایی بیشتری خواهند داشت. انتشار آهسته گرد و غبار سنگ های آتشفشانی  به به حداقل رساندن کمبودهای گیاهان در حال رشد سریع کمک می کند ، زیرا به آنها اجازه می دهد به طور مداوم مواد مغذی در دسترس داشته باشند، برخلاف آنچه در مورد کودهای معمولی اتفاق می افتد .

در بازار انواع پوکه معدنی های آتشفشانی قرمز یا قهوه ای با گرانولومتری متفاوت از چند میلی متر تا سه سانتی متر وجود دارد. انتخاب یکی یا دیگری با استفاده ای که از آن خواهیم کرد تعیین می شود.

به طور کلی، پوکه معدنی کوچکتر  در باغبانی و باغبانی مهدکودک مانند پوکه برای شل کردن و زهکشی بیشتر بستر کشت استفاده می شود، در حالی که پوکه معدنی بزرگتر به عنوان جایگزینی برای پوست درخت کاج به عنوان مالچ برای گلدان ها و گلدان ها استفاده می شود .

تمام مزایای استفاده از پوکه معدنی آتشفشانی در باغبانی

فواید پوکه معدنی برای باغ چیست همانطور که گفتیم سنگ هایی که منشا آتشفشانی دارند بسیار متخلخل هستند. این امر باعث می شود که در طول تابستان های گرم ، قطرات کوچکی از رطوبت در طول شب در قسمت پایینی سنگ متراکم شوند . پس از آن، قطرات در دسترس ریشه گیاهان قرار می گیرند که به این ترتیب یک ذخیره آب طبیعی پیدا می کنند.

اگر گیاهانی در باغ خود داشته باشیم که با مصرف آب کم زندگی می کنند ، راهی پایدار برای کمک به آنها و صرفه جویی بیشتر در منابع آبی پیدا کرده ایم . علاوه بر این، با پاشیدن خاک با پوکه معدنی آتشفشانی ، عایق طبیعی خاک و در نتیجه کاهش دمای قسمت سطحی آن ایجاد می کنیم.

به عنوان جایگزینی برای لاپیلوهای آتشفشانی، عناصر کم و بیش طبیعی دیگری را می توان یافت که خواص مشابهی دارند:

  • پرلیت ،
  • سنگ پا ،
  • پوزولان ،
  • رس منبسط شده .

هر کدام از اینها ویژگی های خاص خود را دارند، تفاوت های کوچک اما در موارد خاص می توانند تفاوت ایجاد کنند.

رفتار همه گیاهان در باغ، پارک، تراس یا داخل خانه یکسان نیست. برخی از گونه ها مقاوم تر و برخی دیگر ظریف تر هستند. حداقل برای اولین بار، اگر در مراقبت از گیاهان خود و استفاده از بهترین مواد برای ایجاد محیط رشد ایده آل برای آنها اعتماد به نفس زیادی ندارید ، از یک باغبان حرفه ای  با تجربه برای مراقبت از  باغ یا باغ خود کمک بگیرید.  گیاهان باغی یا داخلی

اگر برای پرورش گیاهان خود در پارک ، باغ، تراس یا داخل خانه به دنبال مواد خاصی حتی غیرعادی هستید تا آنها را سالم و مجلل بسازید و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید، با من تماس بگیرید . با هم می توانیم خواسته های شما را درک کنیم. خواهیم دید که آیا فضایی که در اختیار دارید بهترین مکان برای رشد موفقیت آمیز گیاهان است، چگونه و چه شرایطی برای رشد بهینه آنها وجود خواهد داشت. من می توانم به شما در خرید یک یا چند مورد از این محصولات کمک کنم تا از موفقیت مطمئن گیاهان خود اطمینان حاصل کنید و محیطی سالم و دلپذیر ایجاد کنید .

در این مرحله، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با دقت مورد نظر خود را انتخاب کنید، آن را بخرید، از آن استفاده کنید و با گذاشتن نظر در وب سایت من ، تجربیات سبز خود را با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *