چگونه از سالمندان در خانه در برابر کووید-۱۹ محافظت کنیم؟

مراقبت از سالمندان در برابر کرونا

مراقبت از سالمندان در برابر کرونا به نقل از طبیب زندگی چند نسلی در یک خانه می تواند راه بسیار خوبی برای پیوند فرزندان با پدربزرگ و مادربزرگ و برای افراد مسن باشد تا به بخشی فعال از زندگی خانوادگی تبدیل شوند. با این حال، در طول همه‌گیری ویروس کرونا، زندگی در یک خانه چند نسلی نیاز به اقدامات اضافی برای جلوگیری از COVID-19 دارد. وقتی چند نفر در یک خانواده وجود دارد، ممکن است خطر بیشتری برای بستگان سالخورده ای که در برابر بیماری جدی ناشی از COVID-19 آسیب پذیر هستند، وجود داشته باشد. اگر سالمندانی دارید که با شما یا اعضای خانواده با شرایط پزشکی زندگی می کنند، اقدامات زیر را برای مراقبت از سالمندان در برابر کرونا  در برابر عفونت احتمالی انجام دهید.

اگر نیاز به ترک خانه دارید

اگر لازم است خانه خود را برای کار یا تجارت ترک کنید، توصیه می کنیم اقدامات زیر را برای محافظت از خود و جلوگیری از ورود ویروس به خانه انجام دهید:

  • از ماسک پارچه ای استفاده کنید که دهان و بینی شما را بپوشاند.
  • حداقل ۲ متر از دیگران فاصله داشته باشید.
  • ضدعفونی کننده دست یا دستمال های ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید تا بتوانید دست های خود را ضدعفونی کنید.
  • در صورت امکان به تنهایی سفر کنید. سعی کنید کودکان را با خود نبرید. آنها بیشتر به اشیا در ملاء عام دست می زنند.

قبل از ترک محل کار، دست های خود را کاملا با آب و صابون بشویید. وقتی از سر کار به خانه می آیید، لباس ها و کفش های خود را عوض کنید و دست های خود را بشویید، به خصوص اگر با افراد دیگری در تماس بوده اید. کودکان نیز باید همین اقدامات را انجام دهند.

داخل خانه

مراقبت از سالمندان در برابر کرونا

اگر به ویروس کرونا مبتلا هستید، ممکن است آن را ندانید. به همین دلیل رعایت فاصله اجتماعی حتی در خانه بسیار مهم است. در صورت امکان، زمانی را در اتاق های جدا از اعضای آسیب پذیر خانواده بگذرانید.

اگر نمی توانید جدا شوید، سعی کنید زمانی که در یک اتاق هستید ۲ متر از هم فاصله داشته باشید. البته ممکن است رعایت این توصیه ها در خانه دشوار یا غیرممکن باشد، اما باید بهترین کار را برای شرایط خود انجام دهید. اجتناب از تماس نزدیک با اعضای آسیب پذیر خانواده بسیار مهم است.

ارائه مراقبت

اگر در خانه خود از سالمندی مراقبت می کنید و به او در انجام فعالیت های روزانه مانند حمام کردن و لباس پوشیدن کمک می کنید، اقدامات احتیاطی ویژه ای را انجام دهید. در صورت امکان، از یکی از اعضای خانواده خود که برای کار از خانه خارج نمی شوند، بخواهید در انجام این فعالیت ها کمک کند.

اگر شما تنها کسی هستید که می توانید مراقبت از سالمندان در برابر کرونا انجام بدهید ، موارد زیر را انجام دهید:

  1. قبل از حرکت دست های خود را کاملا بشویید.
  2. در طول مراقبت از ماسک پارچه ای استفاده کنید. شما و شخصی که از او مراقبت می شود باید از باندهای پارچه ای استفاده کنید. می‌توانید از ماسک‌های پارچه‌ای، باندانا یا تکه‌ای پارچه‌ای که محکم به اطراف بینی و دهان بسته‌اند استفاده کنید.

تهیه و توزیع غذا

هنگام تهیه غذا:

دست های خود را قبل، حین و بعد از تهیه غذا بشویید.
بعد از هر بار استفاده ظروف و سطوح را بشویید.
غذا را در دمای کافی بپزید تا میکروب هایی را که می توانند باعث بیماری یا مسمومیت غذایی شما شوند، از بین ببرند.

سعی کنید هنگام غذا خوردن بین اعضای خانواده فاصله ۲ متری را رعایت کنید. اگر میز یا ناهارخوری شما چنین فاصله‌ای را نمی‌دهد، غذا خوردن را در زمان‌های مختلف، در اتاق‌های مختلف یا در فضای بزرگ‌تری که به همه اجازه می‌دهد دو متر از هم فاصله داشته باشند، در نظر بگیرید.

تمیز کردن خانه

سطوحی که اغلب توسط اعضای خانواده شما لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید. از یک پاک کننده خانگی برای ضدعفونی کردن کانترها، دستگیره های در، دستگیره ها و دکمه های آشپزخانه، کنترل تلویزیون، شیرهای سینک و هر چیز دیگری که مردم مرتباً لمس می کنند، استفاده کنید. در صورت امکان، این کار را بیشتر از یک بار در روز انجام دهید.

خشکشویی

هنگام شستشو، اقدامات زیر را برای محافظت از خانواده خود انجام دهید:

از بالاترین درجه حرارت استفاده کنید و وسایل را کاملا خشک کنید. هنگام شستن دست، از بالاترین درجه حرارت استفاده کنید و قبل از آبکشی، لباس را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خیس کنید.
پس از دست زدن به لباس های کثیف دست های خود را بشویید.

این عادات ساده را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید

هر یک از اعضای خانواده باید از عادات سالم پیروی کنند تا بیمار نشوند و اعضای خانواده به خطر نیفتند.

دست های خود را به طور مکرر با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
با دست های شسته نشده به چشم ها، بینی یا دهان خود دست نزنید.
سرفه و عطسه را با دستمال یا آستین بپوشانید.

علیرغم چالش‌های مرتبط با این شیوع، زندگی با اعضای مسن‌تر خانواده مزایای زیادی دارد، از جمله حفظ پیوندهای بین نسلی قوی. تعامل اجتماعی روزانه همچنین می تواند سلامت روان همه افراد خانه را بهبود بخشد. بسیار مهم است که راه های امنی برای ادامه برقراری ارتباط و نشان دادن محبت خود به یکدیگر پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *