فواید گشنیز برای دیابت

فواید گشنیز برای دیابت

فواید گشنیز برای دیابت ؟ روش صحیح استفاده برای دستیابی به این مزایا چیست؟ پاسخ و بسیاری از اطلاعات ارزشمند را می توانید در مقاله زیر بیابید.

فواید گشنیز برای دیابت یک واقعیت است یا افسانه؟ برجسته ترین جزئیات مربوط به این موضوع را می توانید در مقاله زیر پیدا کنید:

فواید گشنیز برای دیابت

فواید گشنیز برای دیابت

گشنیز به طور گسترده ای در داروهای جایگزین برای درمان بسیاری از مشکلات بهداشتی ، از جمله دیابت استفاده می شود و موارد زیر مزایای گشنیز برای دیابت است ، بر اساس برخی مطالعات علمی:

  1. وی مطالعه ای را که در سال ۲۰۲۰ انجام شد توضیح داد که وجود فلاوونوئیدها و آلترپینوادات (ترپنوئیدها) و اسیدهای فنلی در گشنیز در کاهش مقادیر بالای قند در خون هنگام مصرف از طریق دهان در بیماران دیابتی نقش دارد ، به علاوه ممکن است در تسکین اعصاب فوایدی داشته باشد. درد ناشی از بیماری دیابت
  2. مطالعه در سال ۲۰۲۰ منتشر شده اثر بخشی عصاره تخم گشنیز در حفظ سطح قند خون در افراد دیابتی با ثبات با کنترل ترشح انسولین در بدن نشان داده است.
  3. مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که مصرف پودر دانه گشنیز ممکن است بر روی قلب و رگهای خونی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ اثر محافظتی داشته باشد.

راه های به دست آوردن مزایای گشنیز برای دیابت

برای دریافت مزایای گشنیز برای دیابت ، در اینجا یک دستورالعمل برای آب دانه گشنیز برای حفظ سطح قند خون آورده شده است:

  1. ۱۰ گرم دانه گشنیز را آسیاب کنید تا یک پودر درشت ایجاد شود.
  2. پودر در یک کاسه قرار می گیرد و تقریباً ۲ لیتر آب به آن اضافه می شود.
  3. بگذارید پودر یک شب یا به مدت ۴ ساعت در آب خیس بخورد.
  4. آب گشنیز را صاف کنید تا از پودر دانه گشنیز خلاص شود.
  5. هر روز صبح ترجیحاً با معده خالی آب بنوشید.

شایان ذکر است که مقدار مجاز گشنیز به سن و وضعیت سلامتی بیمار و سایر عوامل بستگی دارد و هنوز اطلاعات علمی کافی برای تعیین میزان ایمن گشنیز وجود ندارد ، بنابراین باید قبل از استفاده از گشنیز برای پزشک خود مشورت کنید دیابت.

هشدارها در مورد خوردن گشنیز

بعد از اطلاع از مهمترین مزایای گشنیز برای دیابت ، موارد زیر مهمترین هشدارهایی است که باید قبل از استفاده از آن برای کنترل سطح قند خون بدانید:

  • بهتر است از مصرف گشنیز در دوران بارداری و شیردهی خودداری شود ، زیرا اطلاعات کافی در مورد ایمنی استفاده از آن توسط زنان باردار وجود ندارد.
  • افرادی که آلرژی به رازیانه، زیره سیاه، یا سس گوجه فرنگی رنج می برند از واکنش های آلرژیک به گشنیز، پس از آن توصیه می شود برای جلوگیری از استفاده از آن.
  • گشنیز در صورت مصرف زیاد و یا همراه با برخی از داروهای دیابت باعث کاهش شدید سطح قند خون می شود.
  • گشنیز فشار خون را کاهش می دهد ، بنابراین اگر از فشار خون پایین رنج می برید یا از داروهای ضد فشار خون استفاده می کنید بهتر است با احتیاط از آن استفاده کنید .

سایر گیاهان و گیاهان مفید برای بیماران دیابتی

بعد از اینکه برخی مطالعات فواید گشنیز برای دیابت را اثبات کردند ، در زیر لیستی از گروه گیاهان  را بررسی می کنیم که ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارند:

  • سیر

این خواص آنتی اکسیدانی را فراهم می کند ، و اگرچه مطالعات کمی در مورد ارتباط سیر با انسولین و سطح گلوکز خون وجود دارد ، اما بیشتر نتایج در برخی از بیماران تأثیر مثبت داشته است.

  • برگ درخت انجیر

در اسپانیا و جنوب غربی اروپا برای دیابت استفاده می شود و برخی از آزمایشات حیوانی نشان می دهد که برگ انجیر جذب گلوکز را در خون تسهیل می کند .

  • دارچین

این بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در کاهش سطح قند خون ناشتا در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نقش دارد .

  • ژیمناما

بررسی در سال ۲۰۱۳ گزارش شده است که مردم منتشر شده مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ که عصاره برگ gymnema به مدت ۱۸ ماه در زمان به طور قابل توجهی کاهش یافته بود سطح قند خون میباشد.

  • زنجبیل

سطح قند خون را کاهش می دهد ، زیرا مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد که زنجبیل ممکن است توانایی کاهش مقاومت به انسولین در بدن را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *