دیابت در یائسگی با چالش مضاعف!

دیابت و یائسگی

داشتن دیابت و یائسگی چالش های سخت دوقلو است. آیا راهی برای غلبه بر این چالش وجود دارد؟!

دیابت و یائسگی

عصر یائسگی مرحله زندگی است که در آن چرخه قاعدگی زن قطع می شود. در اینجا ، دیابت و یائسگی می توانند به طرق مختلف زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهند که شامل موارد زیر است:

 

  • تغییر در سطح قند خون: هورمون های “استروژن” و “پروژسترون” بر واکنش سلول ها با انسولین تأثیر می گذارند. و در یائسگی ، تغییر در سطح هورمون ها می تواند منجر به تغییر در سطح قند خون شود. ممکن است متوجه شوید که میزان قند خون شما بیشتر یا کمتر از گذشته تغییر می کند. از دست دادن تعادل قند خون شما را در معرض خطر افزایش عوارض دیابت قرار می دهد. 

 

  • افزایش وزن: بعضی از خانمها هستند که در دوران یائسگی وزن اضافه می کنند ، که این امر نیاز آنها به انسولین یا داروهایی را که از طریق دهان مصرف می شوند افزایش می دهد.

 

  • عفونت ها: حتی قبل از یائسگی ، سطح بالای قند خون به بیشتر عفونت های دستگاه ادراری و واژن کمک می کند. در یائسگی ، میزان استروژن را نیز کاهش می دهد و احتمال تکثیر میکروب ها در مجاری ادرار و واژن را افزایش می دهد.

 

  • اختلالات خواب: در دوران یائسگی ، گرگرفتگی و تعریق های شبانه ممکن است شما را بیدار نگه دارد . کمبود خواب جمع شده باعث افزایش سطح قند خون شما می شود.

دیابت و یائسگی ، چه کاری می توان در مورد آن انجام داد؟

یائسگی ممکن است تعادل قند شما را تحت تأثیر قرار دهد. اما موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای کنترل دیابت در دوران یائسگی انجام دهید ، در اینجا مهمترین موارد ذکر شده است:

یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید:

داده ها نشان می دهد که اتخاذ یک سبک زندگی سالم که شامل خوردن غذاهای سالم و ورزش مداوم باشد ، سنگ بنای برنامه درمانی دیابت است. ادامه بده! یک رژیم غذایی سالم و ورزش ممکن است شرایط شما را بهبود بخشد ، به ویژه در دوران یائسگی.

روی گزینه های سالم در رژیم غذایی خود تمرکز کنید.

تمرکز بر گزینه های سالم و گزینه های مناسب بدون محرومیت از یکی از گروه های مهم غذایی مانند کربوهیدرات ها ، قطعاً تأثیر مثبتی خواهد داشت! در رژیم غذایی خود چربی های ناسالم سرخ کنید و از منابع ساده قند و غذاهایی که از نظر مواد مغذی فقیر هستند مانند نوشابه و شیرینی دور باشید. روی کربوهیدراتهای پیچیده و منابع فیبر غذایی مانند غلات کامل ، جو دوسر و نان قهوه ای تمرکز کنید. با این کار سطح قند شما در حد نرمال حفظ می شود و همچنین می توانید به جایگزین های سالم قند و شیرین کننده های مصنوعی کم کالری مناسب و بی خطر برای استفاده انسان مانند: سوکرالوز یا سوربیتول متوسل شوید.

به طور منظم سطح قند خون را بررسی کنید:

ممکن است لازم باشد میزان قند خون خود را بیشتر از روزهای گذشته اندازه بگیرید و حتی ممکن است در ساعات شب نیز اندازه گیری کنید. نتایج را در جدول نتایج و علائم ثبت کنید. ممکن است برای تهیه یک برنامه درمانی متناسب با نیاز ، لازم باشد پزشک از این جزئیاتی که در دفترچه خود ثبت کرده اید استفاده کند. پزشک شما همچنین ممکن است آزمایش هموگلوبین A1c پایدار را برای تشخیص سطح متوسط ​​قند خون شما در طی دو یا سه ماه قبل از آزمایش ، توصیه کند.

از پزشک خود در مورد مناسب بودن داروی دیابت برای شما بخواهید:

در صورت افزایش سطح قند خون ، ممکن است لازم باشد دوز دارو را برای درمان دیابت افزایش دهید ، یا شروع به مصرف داروی جدید کنید ، به خصوص اگر وزن خود را افزایش دهید یا ورزش خود را کاهش دهید. برعکس ، سطح پایین قند خون ممکن است شما را مجبور به کاهش دوز مصرفی خود کند.

در مورد داروهای کاهش دهنده کلسترول از پزشک خود سوال کنید:

داشتن دیابت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بیشتر می کند. با رسیدن به یائسگی خطر حتی بیشتر هم می شود. به منظور کاهش خطرات ، غذای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید. پزشک ممکن است توصیه کند برخی از داروها را نیز برای کاهش سطح کلسترول مصرف کنید.

درمان هایی را برای علائم یائسگی پیدا کنید:

اگر تحمل گرگرفتگی ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی یا سایر علائم یائسگی برای شما دشوار است ، پس باید به یاد داشته باشید که درمان این شرایط در دسترس است. به عنوان مثال ، پزشک ممکن است پاک کردن واژن با یک ماده روغنی برای بازگرداندن رطوبت ، یا یک پماد استروژن برای درمان فرسایش و التهاب دیواره های واژن (آتروفی واژن) توصیه کند. هنگامی که وزن شما افزایش می یابد ، یک متخصص تغذیه واجد شرایط می تواند یک برنامه غذایی را برای شما تنظیم کند. در برخی از زنان ، امکان دریافت درمان جایگزینی هورمون وجود دارد.

داشتن دیابت و یائسگی چالش های سخت دوقلو است. برای پیروزی در این چالش با کمک پزشک کار کنید و با کمترین ضرر ممکن دوره را پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *